Własność |
White Star Line |
Rozpoczęcie budowy |
31marca 1909 |
Wodowanie |
31maja 1911 |
Dziewiczy Rejs |
10kwietnia 1912 |
Pojemność |
46,329 brutto ton |
Moc |
46 tys.KM |
Turbiny mechaniczne |
3 śruby (2 zewnętrzne 3 skrzydłowe o śr. 7.2m napędzane maszyną parową oraz środkowa 4-skrzydłowa o średnicy 5 m.) |
Max.Prędkość |
21 węzłów |
Długość |
269,1m |
Szerokość |
28,2m |
Grodzie wodoszczelne |
15 (Pływalność zachowana przy zalanych 4 przedziałach) |
Wysokość |
53,34m |
Il. Kominów |
4 ( ostatni był sztuczny ) |
Il. Pokładów |
8 |
Ciężar steru |
101,25 ton |
Il. Nitów |
3 miliony ( Część wypadła podczas kolizji ) |
Il. Okien |
200 |
Kotły węglowe |
29 |
Max.pasażerów |
2440 ( w dziewiczy rejs zabrano 2228 ) |
Załoga |
860 |
Il. Szalup |
20 |
Pojemność łodzi |
65-70 ( w szalupach było po 20 osób ) |
Gwizdki okrętowe |
2 złożone z 3 piszczałek ( sterowane elektrycznie ) |
Koszt budowy statku |
15 milionów funtów |
LINKI: